Leerkrachten en leerlingen spelen noten met hun vingertoppen, genereren direct functiegrafieken – Immersief leren hervormt het moderne klaslokaal
1. Muziekles binnen handbereik: Ingebouwde virtuele piano, leerkrachten en leerlingen spelen samen muziekstukken
Feature highlights:Geen behoefte om extra apparaten of software te gebruiken! Leerkrachten en leerlingen kunnen direct een realistische piano-interface op het interactieve whiteboard oproepen en spelen met hun vingers of stylussen.
Onderwijswaarde:
Intuïtief muziektheorie onderwijs: Muziekleerkrachten kunnen toonladders, akkoorden en ritmepatronen in real-time demonstreren, waardoor de uitleg van muziektheorie kennis intuïtiever en efficiënter wordt.
Actieve participatie van leerlingen: Leerlingen kunnen op het podium stappen om te proberen te spelen, wat directe feedback geeft om hun interesse en zelfvertrouwen in het leren te vergroten en hun muzikale geletterdheid te cultiveren.
Samenwerking: Ondersteunt meerdere mensen die tegelijkertijd of om de beurt spelen, wat de geest van improvisatie en samenwerking in de klas stimuleert.
Interdisciplinaire integratie: Het opnemen van muzikale elementen in klaslokalen zoals Chinees (gedichtenbegeleiding), geschiedenis (achtergrondmuziek van The Times) en zelfs natuurkunde (principes van geluidsgolven).
2. De schoonheid van direct functietekenen: Intelligente FX Functie Beeldgenerator, een krachtige tool voor wiskundige visualisatie
Feature highlights:De software is uitgerust met een krachtige ingebouwde functieplotmotor. Leerkrachten of leerlingen hoeven alleen de functie-expressie in te voeren (zoals y = sin(x), f(x) = x^2 + 2x - 1) en het domeinbereik in de FX-tool, op Genereren te klikken, en een accurate, duidelijke en schaalbare functiegrafiek wordt direct op het scherm gepresenteerd.
Onderwijswaarde:
Het abstracte omzetten in het concrete: Presenteer de abstracte wiskundige functierelaties in intuïtieve beelden om leerlingen te helpen de eigenschappen van functies (zoals toename en afname, extreme waarden, nulpunten, periodiciteit, etc.) diepgaand te begrijpen.
Dynamische verkenning: Real-time aanpassing van functieparameters (coëfficiënten, exponenten, etc.), de grafiek verandert dynamisch mee, wat de invloed van parameters duidelijk aantoont en de transformatieregels van de functie begrijpt.
Efficiënte vergelijking: Teken eenvoudig meerdere functiegrafieken voor vergelijkende analyse om complexe problemen op te lossen.
Stimuleer de wens om te verkennen: Moedig leerlingen aan om verschillende functies in te voeren voor verkenning en cultiveer wiskundig denken en experimentele geest.
De visie van Qtenbaord: Leren echt "tot leven" brengen
Qtenboard zet zich altijd in om het onderwijs te versterken met technologie en de beperkingen van traditioneel onderwijs te doorbreken. Diamond zei: "De ingebouwde piano en de FX-functiebeeldgenerator zijn niet zomaar twee nieuwe functies; ze vertegenwoordigen onze praktijk van het kernconcept van 'immersief, interactief en op onderzoek gebaseerd leren'." Wij geloven dat wanneer leerlingen de noten met hun eigen handen kunnen spelen en de functiegrafieken levendig op het scherm zien verschijnen terwijl ze invoeren, de absorptie en internalisatie van kennis een geheel nieuwe hoogte zal bereiken. Dit heeft de participatie in de klas, de leerefficiëntie en de interesse in het lesgeven aanzienlijk vergroot.
Leerkrachten en leerlingen spelen noten met hun vingertoppen, genereren direct functiegrafieken – Immersief leren hervormt het moderne klaslokaal
1. Muziekles binnen handbereik: Ingebouwde virtuele piano, leerkrachten en leerlingen spelen samen muziekstukken
Feature highlights:Geen behoefte om extra apparaten of software te gebruiken! Leerkrachten en leerlingen kunnen direct een realistische piano-interface op het interactieve whiteboard oproepen en spelen met hun vingers of stylussen.
Onderwijswaarde:
Intuïtief muziektheorie onderwijs: Muziekleerkrachten kunnen toonladders, akkoorden en ritmepatronen in real-time demonstreren, waardoor de uitleg van muziektheorie kennis intuïtiever en efficiënter wordt.
Actieve participatie van leerlingen: Leerlingen kunnen op het podium stappen om te proberen te spelen, wat directe feedback geeft om hun interesse en zelfvertrouwen in het leren te vergroten en hun muzikale geletterdheid te cultiveren.
Samenwerking: Ondersteunt meerdere mensen die tegelijkertijd of om de beurt spelen, wat de geest van improvisatie en samenwerking in de klas stimuleert.
Interdisciplinaire integratie: Het opnemen van muzikale elementen in klaslokalen zoals Chinees (gedichtenbegeleiding), geschiedenis (achtergrondmuziek van The Times) en zelfs natuurkunde (principes van geluidsgolven).
2. De schoonheid van direct functietekenen: Intelligente FX Functie Beeldgenerator, een krachtige tool voor wiskundige visualisatie
Feature highlights:De software is uitgerust met een krachtige ingebouwde functieplotmotor. Leerkrachten of leerlingen hoeven alleen de functie-expressie in te voeren (zoals y = sin(x), f(x) = x^2 + 2x - 1) en het domeinbereik in de FX-tool, op Genereren te klikken, en een accurate, duidelijke en schaalbare functiegrafiek wordt direct op het scherm gepresenteerd.
Onderwijswaarde:
Het abstracte omzetten in het concrete: Presenteer de abstracte wiskundige functierelaties in intuïtieve beelden om leerlingen te helpen de eigenschappen van functies (zoals toename en afname, extreme waarden, nulpunten, periodiciteit, etc.) diepgaand te begrijpen.
Dynamische verkenning: Real-time aanpassing van functieparameters (coëfficiënten, exponenten, etc.), de grafiek verandert dynamisch mee, wat de invloed van parameters duidelijk aantoont en de transformatieregels van de functie begrijpt.
Efficiënte vergelijking: Teken eenvoudig meerdere functiegrafieken voor vergelijkende analyse om complexe problemen op te lossen.
Stimuleer de wens om te verkennen: Moedig leerlingen aan om verschillende functies in te voeren voor verkenning en cultiveer wiskundig denken en experimentele geest.
De visie van Qtenbaord: Leren echt "tot leven" brengen
Qtenboard zet zich altijd in om het onderwijs te versterken met technologie en de beperkingen van traditioneel onderwijs te doorbreken. Diamond zei: "De ingebouwde piano en de FX-functiebeeldgenerator zijn niet zomaar twee nieuwe functies; ze vertegenwoordigen onze praktijk van het kernconcept van 'immersief, interactief en op onderzoek gebaseerd leren'." Wij geloven dat wanneer leerlingen de noten met hun eigen handen kunnen spelen en de functiegrafieken levendig op het scherm zien verschijnen terwijl ze invoeren, de absorptie en internalisatie van kennis een geheel nieuwe hoogte zal bereiken. Dit heeft de participatie in de klas, de leerefficiëntie en de interesse in het lesgeven aanzienlijk vergroot.